{"id":272,"date":"2016-04-07T11:15:01","date_gmt":"2016-04-07T09:15:01","guid":{"rendered":"http:\/\/www.zapier.nl\/zuiderenk\/?page_id=272"},"modified":"2025-03-11T14:00:03","modified_gmt":"2025-03-11T13:00:03","slug":"missie-visie","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/ikczuiderenk.nl\/basisschool-zuiderenk\/missie-visie\/","title":{"rendered":"Missie \/ Visie"},"content":{"rendered":"[vc_row][vc_column][mk_fancy_title font_family=”none”]\n
Onze missie is om kleur te geven aan ieder kind. Wij streven ernaar dat ieder kind zich optimaal ontplooit. Daarbij proberen wij zoveel mogelijk aan te sluiten bij de persoonlijke behoeften van een kind. We leren onze kinderen hun eigen identiteit te ontwikkelen met aandacht voor talenten, kennis en vaardigheden. <\/p>\n
Onze kernwaarden zijn:<\/p>\n
[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][mk_fancy_title font_family=”none”]\n
Wij hanteren de volgende uitgangspunten: [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column width=”1\/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1741697917211{margin-bottom: 0px !important;}”]Aandacht voor de basisvakken<\/strong><\/p>\n Wij willen onze kinderen zo goed mogelijk op de toekomst voorbereiden. Welke kennis over twintig jaar nodig is, valt moeilijk te voorspellen. Maar we geloven dat een goede beheersing van taal (Nederlands en Engels \u2013 alle kinderen), rekenen en lezen ook over twintig jaar nog steeds de basis vormt om vooruit te komen. Onze maatschappij digitaliseert in hoog tempo. Toch blijven we belang hechten aan pen en papier. Kinderen moeten leesbaar kunnen schrijven. En hun fijne motoriek ontwikkelen. We zoeken naar een doordachte mix van digitale en papieren methoden. <\/p>\n Aandacht voor sociale vaardigheden en burgerschapsvorming<\/strong><\/p>\n Wij vinden het belangrijk dat onze kinderen sociaal vaardig worden en over voldoende sociale en maatschappelijke competenties beschikken om zich staande te houden in de wereld van nu en straks. Sociaal emotioneel leren en burgerschapsvorming zijn terugkerende onderdelen in ons lesprogramma. We maken schoolbreed gebruik van PBS en de methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren en burgerschap. [\/vc_column_text][\/vc_column][vc_column width=”1\/2″][vc_column_text css=”.vc_custom_1741697789740{margin-bottom: 0px !important;}”]Aandacht voor een brede ontwikkeling<\/strong><\/p>\n Wij bieden een breed aanbod van vakken en activiteiten en merken dat de kinderen hierdoor betrokken zijn bij de lessen en er plezier aan beleven.\u202fNatuur, techniek en wetenschap worden binnen het aanbod op IKC Zuiderenk extra geaccentueerd (denk hierbij o.a. programmeren, werken met Lego WeDo en Mindstorms, en Serious Gaming). Wij willen onze kinderen helpen hun talenten en interesses te ontdekken. Dit is heel belangrijk om te weten, want als kinderen zichzelf kennen, kunnen ze later de juiste keuzes maken. De keuze voor een goede vervolgschool bijvoorbeeld. <\/p>\n Aandacht voor zelfregulerend leren<\/strong><\/p>\n Wij willen onze kinderen zelfstandig en verantwoordelijk maken. Wij doen dat door de kinderen te leren hoe ze hun leerproces zelf kunnen be\u00efnvloeden en verbeteren (zelfregulerend leren). Wij vinden dat belangrijk omdat hun motivatie hierdoor versterkt wordt en ze een actieve leerhouding ontwikkelen. Ook besteden we aandacht aan verschillende manieren van leren zodat kinderen kunnen ontdekken hoe ze het beste kunnen leren.\u202f [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row fullwidth=”true” bg_type=”image” parallax_style=”vcpb-default” bg_image_new=”id^2638|url^https:\/\/kitsprimair.nl\/wp-content\/uploads\/2017\/11\/kp_randje-nw3.jpg|caption^null|alt^null|title^kp_randje-nw3|description^null” bg_image_repeat=”no-repeat”][vc_column] [vc_row][vc_column][mk_fancy_title font_family=”none”] Missie [\/mk_fancy_title][vc_column_text css=”.vc_custom_1741697608227{margin-bottom: 0px !important;}”]Ons motto is: Wies(ter) met elkaar en je kleurrijke zelf Onze missie is om kleur te geven aan ieder kind. Wij streven ernaar dat ieder kind zich optimaal ontplooit. Daarbij proberen wij zoveel mogelijk aan te sluiten bij de persoonlijke behoeften van een kind. We leren onze kinderen hun […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":228,"menu_order":39,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"ngg_post_thumbnail":0,"footnotes":""},"yoast_head":"\n